Linnéa


Det här är jag, en 16 årig tjej, som är bosatt i en mindre ort några mil utanför Stockholm. Här bor jag tillsammans med mina föräldrar och min tre år äldre bror. För knappt en månad sedan studerade jag även här men nu när jag gått ut 9an efter 10 år i grundskolan ska jag bege mig in mot huvudstaden för att plugga i tre år på Kulturama gymnasiumets estetiska linje inriktning fotograf, vilket jag har blandade känslor för.
Fotografin har länge varit ett intresse. Det var länge jag fick låna pappas kamera att fotografera med, då jag själv inte ägde någon, men sommaren 2009 hade jag sparat ihop tillräckligt med pengar till att köpa mig en egen. Det blev en Sony kompaktkamera med 7,0 mpx och Carl Zeiss lens. Den var väl med i något år innan jag bytte upp mig till min Nikon D5000 systemkamera som jag använder mig utav idag. Vi får se hur länge den får vara med innan jag införskaffar mig en ny, planer på att uppgradera sig finns. Om man säger så. 
Smakprov:
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback